Jacek Popiel w 2000 roku napisał na zamówienie japońskiego zespołu - Himawari Theatre Group sztukę pt. Doktor Korczak. Jej pierwsza wersja miała prapremierę w 2001 roku w Tokio, druga w 2005 (Nagoya, Osaka), druk w Polsce pt. Doktor Korczak (Kraków 2005). Autor scenariuszy teatralnych: Poezja witraży; Zaduszki-Wyspiański; Tryptyk Stanisławowy (wespół z T. Malakiem) – spektakli pokazywanych w ramach kolejnych edycji Festiwalu Dramaty Narodów.
Włodzimierz Szturc jest autorem wielu sztuk teatralnych, z których część ukazała się w tomie Trauma. Dramaty wybrane, Białystok 2015 oraz na łamach „Dialogu”). Premiery: Tod i Trauma, reż. Tomasz Kaczorowski, Cricoteka 2018; Tod i Trauma, reż. Natalia Mazurkiewicz, Scena Pod Jaszczurami, Kraków 2020; Kuszenie Świętego Antoniego: w AST w Krakowie w reżyserii Michała Telegi, wystawiane też w Krakowie, Warszawie oraz w Moskwie (Tieatr na Strastnom, 2019); Magnifikat.
Marek Dębowski jest tłumaczem literatury francuskiej, m.in. Wilhelma von Humboldta, Uwagi Niemca o sztuce scenicznej francuskich aktorów tragicznych (Gdańsk 2010) oraz J.Barbeya d’Aurevilly Oczarowana (Kraków 2012).
Anna R. Burzyńska tłumaczyła z języka niemieckiego m.in. pisma Andrzeja Wirtha i Heinera Goebbelsa.
Daria Kubisiak jako dramatopisarka debiutowała tekstem Reduplikacja w reżyserii Aśki Grochulskiej w Łaźni Nowej w Krakowie w ramach Festiwalu Uczuć Urażonych. Współautorka i współreżyserka instalacji Kartoteka rozrzucona 2.016 (Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, 2016). Współtworzyła wraz z Katarzyną Peplińską autorskie wydarzenie sceniczne Chór Performatyków, które otrzymało wyróżnienie na Forum Młodej Reżyserii w 2016 roku (Cricoteka 2016, Teatr Nowy w Krakowie 2017). Tworzy projekty z pogranicza teatru, tańca i sztuk performatywnych. Opublikowała sztukę Niemęski. Dramat na (nie)jednego aktora (w: MŁOD(SZ)A POLSKA. Antologia tekstów dla teatru, red. Agata Dąbek, Stary Teatr w Krakowie 2021).
Grzegorz Niziołek w latach 2004-2007 pełnił funkcję kierownika literackiego Starego Teatru, a w latach 2008-2010 był jednym z dyrektorów artystycznych Festiwalu Dialogu Czterech Kultur w Łodzi. Jako dramaturg współtworzył spektakle Bóg w dom w reż. Katarzyny Szyngiery (Teatr Polski w Bydgoszczy, 2016), Mein Kampf w reż. Jakuba Skrzywanka (Teatr Powszechny w Warszawie, 2019) oraz Kaspar Hauser, również w reż. Jakuba Skrzywanka (Teatr Współczesny w Szczecinie, 2019).
Włodzimierz Szturc jest autorem tekstu scenariusza spektaklu Akropolis w reż. Anny Augustynowicz (Teatr Współczesny w Szczecinie, 2015), współautorem projektu/tekstu/performansu GoTTTraeger w wyk. Patryka Michalaka (Uniwersytet Warszawski, 2018), dramaturgiem spektaklu Wyspiański. Koncert w reż. Ewy Kaim (Teatr im. Juliusza Słowackiego, Kraków 2019), dramaturgiem Koncertu Finałowego 39. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu Co to za dom w reż. Ewy Kaim (Teatr Muzyczny Capitol, 2018), dramaturgiem spektaklu Do DNA w reż. Ewy Kaim (AST, 2016), autorem scenariusza i reżyserem prapremiery Legendy Stanisława Wyspiańskiego z muzyką Dawida Suleja Rudnickiego (Instytut Teatralny w Warszawie, 2018), a także dramaturgiem i współautorem scenariusza do Księcia Niezłomnego Juliusza Słowackiego w reż. Michała Telegi (Teatr Współczesny w Szczecinie i Festiwal Nowe Epifanie w Warszawie, 2021.
Marek Dębowski był aktorem w Teatrze STU w latach 1973-1976. W latach osiemdziesiątych współpracował jako tłumacz z Teatrem Cricot 2. W latach 88-94 był (od czasu do czasu) doradcą Krzysztofa Jasińskiego i organizował dwukrotnie występy teatru STU w Nancy. Był także tłumaczem Ewy Demarczyk podczas jej występów we Francji w roku 1980 oraz Włodzimierza Staniewskiego w Nancy w 2009 roku.
Anna R. Burzyńska pracowała ze Stefanem Kaegim przy projekcie Skrót, czyli Krakau Files (Goethe Institut Kraków, 2003), współtworzyła jako dramaturg i tłumaczka spektakl The Institute of Memory (TIMe) w reż. Larsa Jana (Early Morning Opera, Los Angeles 2015), współpracowała przy dramaturgii spektakli Śmierć Ofelii w reż. Barbary Wysockiej (Instytut Teatralny w Warszawie, 2017) oraz Landszaft. Lekcja anatomii w reż. Katarzyny Kalwat (Teatr im. Juliusza Słowackiego/Teatr Łaźnia Nowa/festiwal Genius Loci w Krakowie, 2017)
Olga Śmiechowicz od 2018 pracuje jako dramaturg w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku (Trojanki w reż. Jana Klaty, 2018), a od 2019 pełni funkcję dramaturga w Studiu Filmowym Kalejdoskop (Zupa nic w reż. Kingi Dębskiej)
Agnieszka Wanicka zdobyła pierwszą nagrodę w konkursie scenariuszowym „Trzy Korony” za scenariusz Tatuaże (2016), jest też reżyserką i producentką krótkiego filmu Bilet do kina (2018).
Daria Kubisiak jest absolwentką AST w Krakowie na kierunku reżyseria (specjalność: dramaturgia), członkinią i współzałożycielką Pracowni Dramaturgicznej AST Kraków (projekty: „archiwum//lab.”, „Inny Teatr”). Jako dramaturżka w ostatnich latach współpracowała m. in. z. Klaudią Hartung-Wójciak, Igą Gańczarczyk, Barbarą Bujakowską, Martyną Wawrzyniak, Jakubem Skrzywankiem, Cezarym Tomaszewskim, Remigiuszem Brzykiem, Rudolfem Zioło i Pawłem Miśkiewiczem. Jej tekst Dramaturżka na scenie został opublikowany w książce Dramaturgia. Przewodnik, pod. red. Igi Gańczarczyk i Olgi Katafiasz, Akademia Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego, Kraków 2021. Na polu reżyserii debiutowała autorskim projektem Robotnica albo 27 omdleń klasy robotniczej (jako laureatka programu Laboratorium Nowego Teatru w Teatrze Nowym Proxima w Krakowie 2020)
Grzegorz Niziołek jest autorem wielu projektów kuratorskich, m.in. projektu alternatywnego festiwalu teatralnego POP-UP (Kraków 2015).
Dorota Jarząbek-Wasyl jest autorką scenariusza wystawy w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa “Tadeusz Pawlikowski i jego teatr” (28 IX 2015-20 III 2015).
Wanda Świątkowska stworzyła scenariusza wirtualnej wystawy „Reduta. Pierwsze polskie laboratorium teatralne” na platformie Google Arts & Culture.
Anna R. Burzyńska jako kuratorka współpracowała z Instytutem Goethego w Krakowie (cykl Słowo i ciało. Metamorfozy niemieckiego dramatu od Lessinga do Pollescha, 2005-2007) oraz Cricoteką (Teatr anatomiczny, 2014, oraz Gra z Kantorem – od 2018 roku)
Marcin Kościelniak współpracuje z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie przy najnowszej wystawie (planowane otwarcie: październik 2021).
Uczestnictwo w jury konkursów i festiwali teatralnych
- All-Ukrainian Theater Festival GRA Awards (Monika Kwaśniewska-Mikuła)
- Festiwal „Dramaty Narodów” (Tadeusz Kornaś)
- Festiwal Kontrapunkt (Anna R. Burzyńska)
- Festiwal Muzyki w Teatrze REZONANS (Anna R. Burzyńska)
- Kaliskie Spotkania Teatralne Festiwal Sztuki Aktorskiej (Monika Kwaśniewska-Mikuła)
- Kapituła Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej (Grzegorz Niziołek)
- Kapituła Nagrody Teatralnej im. Stanisława Wyspiańskiego (Jacek Popiel, Monika Kwaśniewska-Mikuła, Anna R. Burzyńska)
- Kapituła Paszportów „Polityki” (Tadeusz Kornaś, Anna R. Burzyńska, Marcin Kościelniak, Monika Kwaśniewska-Mikuła)
- Komisja Artystyczna Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej (Dorota Jarząbek-Wasyl)
- Konkurs dramaturgiczny Talking About Borders w Norymberdze (Anna R. Burzyńska)
- Konkurs dramaturgiczny Strefy Kontaktu Wrocławskiego Teatru Współczesnego (Marcin Kościelniak)
- Konkurs Fotografii Teatralnej (Agnieszka Wanicka)
- Konkurs na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa” (Tadeusz Kornaś, Wanda Świątkowska)
- Konkurs na słuchowisko “Transfer” (Anna R. Burzyńska)
- Małopolski Przeglądu Widowisk Jasełkowych i Kolędniczych (Tadeusz Kornaś)
- Maskarada - festiwal teatrów lalkowych w Rzeszowie (Dorota Jarząbek-Wasyl)
- Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej (Tadeusz Kornaś, Monika Kwaśniewska-Mikuła)
- Opolskie Konfrontacje Teatralne Klasyka Żywa (Tadeusz Kornaś)
- Polska Platforma Tańca (Tadeusz Kornaś)
- Program Hucisko Art Residency Fundacji im. Tadeusza Kantora (Anna R. Burzyńska)
- Program TEATR POLSKA (Dorota Jarząbek-Wasyl, Marcin Kościelniak, Anna R. Burzyńska)
- Scena w Budowie - kapituła konkursu scenograficznego (Katarzyna Fazan)
- Wadowickie Spotkania Teatralne „Zgraja” (Dorota Jarząbek-Wasyl, Tadeusz Kornaś, Monika Kwaśniewska-Mikuła)