Absolwent prawa i teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UJ, gdzie przygotowuje rozprawę poświęconą dźwiękowym aspektom współczesnej scenografii teatralnej. Laureat nagrody specjalnej im. Sławomira Świontka dla najlepszej pracy z zakresu teorii teatru (2022). Zakładał Pracownię Kuratorską, w której zajmował się działalnością kuratorsko-producencką w obszarze sztuk performatywnych. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje na materii teatru, jego dźwiękowości, a także próbie powiązania współczesnych teatrologicznych metodologii badawczych z dyskursami nowego materializmu i sound studies. Publikował między innymi w „Przeglądzie kulturoznawczym”, „Pamiętniku teatralnym”, „Didaskaliach”, a także „Dwutygodniku”, "Glissandzie" i „Dialogu”.
Kontakt: maciej.guzy@doctoral.uj.edu.pl
Absolwentka teatrologii oraz polonistyki antropologiczno-kulturowej UJ, współkuratorka projektu s.pokoje. W jednej z prac magisterskich badała (re)prezentacje anorektycznej cielesności w tekstach kultury. Natomiast w drugiej analizowała dramaty Jolanty Janiczak z perspektywy dyskursu przeciw-historycznego. Obecnie jej zainteresowania skupiają się wokół studiów afektywnych oraz humanistyki medycznej. W szczególności przygląda się strategiom auto/patografii we współczesnych projektach performatywnych i teatralnych oraz obecności tożsamości autodestrukcyjnych w ponowoczesnym (nekro)performansie.
Kontakt: wiktoria.krzywonos@doctoral.uj.edu.pl
Ponadto jest założycielką fundacji teatralnej Teatr Przypadków Feralnych, specjalizującej się w konwencji absurdu. W ramach działalności praktycznej zajmuje się reżyserią przedstawień, dramaturgią i szeroko rozumianym zarządzaniem.
Magistra sztuki, absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej. Naukowo zajmuje się historią polskiego teatru w pierwszej połowie XX wieku. Interesuje ją feministyczny zwrot w badaniach nad polskim teatrem oraz obserwowanie i wyciąganie na światło dzienne zjawisk, osób oraz przedstawień do tej pory pozostających poza głównym nurtem.
Pracuje nad pracą doktorską poświęconą warszawskim teatrom prowadzonym przez kobiety w dwudziestoleciu międzywojennym.
W roku 2019 była stypendystką w programie Stypendium Artystycznego m st. Warszawy przyznanego na realizację projektu Warszawie teatry dla dzieci w latach 1918-1939 – kalendarium.
Absolwentka Teatrologii oraz Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim, obecnie doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UJ w programie Nauki o sztuce. Jej zainteresowania koncentrują się na badaniach nad wpływem wątków Chińskich, Japońskich i Koreańskich w teatrze polskim XX i XXI wieku. Szczególny nacisk kładzie na analizę przemian w dyskursie krytyki teatralnej i recepcji prasowej międzykulturowych zjawisk, wykorzystując przy tym narzędzia humanistyki cyfrowej.
Swoją uwagę kieruje zwłaszcza na transkulturową perspektywę wymiany kulturowej pomiędzy Dalekim Wschodem a Europą – szczególnie zaś Polską w okresie PRL-u oraz relacjami pomiędzy polityką kulturową i teatrem. W swoich badaniach stara się implementować nowoczesne metody badawcze, w tym analizę cyfrową tekstu, celem lepszego zrozumienia dynamicznych procesów recepcji teatralnej wątków orientalnych przez polskich artystów oraz w prasie. Publikowała dla „Didaskaliów. Gazety teatralnej”, „The Theare Times” oraz na platformie e-teatr.
Kontakt: urszula.pysyk@doctoral.uj.edu.pl
kontakt: wiktoria.tabak@doctoral.uj.edu.pl
Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pracę dyplomową Motywy floralne we współczesnym teatrze polskim pisała pod opieką dr. hab. prof. UJ Tadeusza Kornasia. Laureatka konkursu na najlepszą pracę magisterską organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Techniczka florystyki. Pracowała w Teatrze Polskim im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy. Obecnie doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych UJ, w której kontynuuje badania dotyczące flory w teatrze polskim oraz zagranicznym. Publikowała w „Performerze” wydawanym przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego.
Kontakt: joanna.tarasinska@doctoral.uj.edu.pl
Doktorant na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Publikował między innymi w „Teatrze” i „Slavia Occidentalis”. Do jego głównych zainteresowań należą powiązania sztuki i religii oraz relacja i napięcia pomiędzy kategoriami historii i mitu. Założyciel krakowskiego niezależnego Teatru74, reżyser i dramatopisarz, autor sztuk Święty Byk, Atlantyda czy Zbrodnie Miłości. Autor książki Zakonne siostry są siostrami twymi. Twórczość dramatyczna św. Teresy z Lisieux w kontekście mitu Joanny d`Arc i mistyki kobiecej (Kraków 2021).
Absolwentka teatrologii w Katedrze Teatru i Dramatu na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz studiów doktoranckich w tej samej jednostce. Ukończyła Podyplomowe Studium Muzeologiczne na Wydziale Historii UJ oraz Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej. Była studentką prof. Luigiego A. Santoro, historyka teatru oraz wybitnego znawcy apulijskiego tarantyzmu z Università del Salento. Na przełomie roku 2013/2014 prowadziła terenowe badania etnograficzne na obszarze Półwyspu Salentyńskiego, a w 2015 roku odbyła kwerendę badawczą w Museo Provinciale Sigismondo Castromediano w Lecce, koncentrując się na badaniu parateatralnych źródeł tarantyzmu. Autorka artykułów na temat historii włoskiego fenomenu tarantyzmu oraz jego recepcji w czasach współczesnych (publikowanych w naukowych monografiach, opracowaniach zbiorowych oraz pismach, m.in w “Performerze” i “Didaskaliach”). Uczestniczka kilkunastu konferencji naukowych. W 2016 roku wraz z Ośrodkiem Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka w Krakowie i Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie przygotowała pierwszy polski projekt o tarantyzmie Taranterra. Laboratorium <<pizzichi>> i tarantyzmu. Obecnie pracuje nad interdyscyplinarną rozprawą doktorską pt. Tarantym: od rytuału i parateatru do kulturowej recepcji w kontekście nauk o teatrze i antropologii kulturowej. Ostatnio pracowała także w Teatrze im. H. Ch. Andersena w Lublinie.